
Веќе е споменато дека детето со раѓањето нема јасно издиференцирани емоции. Како се развиваат тие? Ако се појават покасно, а не веднаш по раѓањето тоа може да заклучи дека настанале како резултат на учењето. Меѓутоа тие може да се јават покасно и под влијание на созревањето. Учењето и созревањето се доста испреплетени во развојот на емоциите, при што е тешко да се одреди што е кај емоциите резултат на учењето, а што резултат на созревањето. Стравот е филогенетски и онтогенетски најстара емоција. Секогаш е непријатен и проследен со напнатост, грижа и вознемиреност. Кога изворот на стравот е во надворешната средина (страв од автомобил) лесно може да се отстрани на тој начин што човекот се оддалечува од него. Сосема е поинаква ситуацијата кога изворот на стравот е внатрешен, т.е. во човекот (страв од неспособност, незнаење).
Страв предизвикуваат ситуации што се доживуваат како опасни, изненадни или нејасни. Изворите на страв можат да бидат различни. Децата најчесто се плашат од конкретни настани и предмети: темна соба, силен ветар, одненадеж појавено големо куче, чудовишта од бајките и филмовите (вештерки, змејови, разбојници, манијаци). Возрасните најчесто ги вознемируваат и плашат апстрактни ситуации и објекти: неизвесна иднина, внатрешни конфликти, конфликти во блиска околина, недостаток на љубов итн.
Кога човекот ќе свати дека успешно и се спротивставува на ситуацијата, што кај него предизвикала страв, стравот автоматски започнува да се губи. Така, стравот од испит се губи кога студентот започнува успешно да одговара. Стравот често може да дејствува и мотивационо, но само до определен интензитет над кој започнува да претставува пречка во однесувањето.
Страв предизвикуваат ситуации што се доживуваат како опасни, изненадни или нејасни. Изворите на страв можат да бидат различни. Децата најчесто се плашат од конкретни настани и предмети: темна соба, силен ветар, одненадеж појавено големо куче, чудовишта од бајките и филмовите (вештерки, змејови, разбојници, манијаци). Возрасните најчесто ги вознемируваат и плашат апстрактни ситуации и објекти: неизвесна иднина, внатрешни конфликти, конфликти во блиска околина, недостаток на љубов итн.
Кога човекот ќе свати дека успешно и се спротивставува на ситуацијата, што кај него предизвикала страв, стравот автоматски започнува да се губи. Така, стравот од испит се губи кога студентот започнува успешно да одговара. Стравот често може да дејствува и мотивационо, но само до определен интензитет над кој започнува да претставува пречка во однесувањето.
СУПЕРНОВА е нова животна школа за едукација, советување и психотерапија. Како дел од нашите услуги нудиме центар за личен раст и развој на поединци и групи, семејна психотерапија и советување, психодијагностика, центар за кариера, едукации и тренинг програми за бизнис клиенти, работилници за управување и развој на човечки ресурси, менторство (coaching).
Нема коментари:
Објави коментар